Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5050301505   Adquisició del codi: consciència fonològica
2017-2018   Taller a centre. Educació Primària
  
   13/10/2017 - 9/2/2018 (15 hores) de 13:10h a 14:10h
   ESC Puig de les Cadiretes
   c. Amical de Mauthausen, 14 (Llagostera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Gironès
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Conèixer els procés d'aprenentatge de la lectura i aplicar estratègies per ajudar a adquirir-la.
  
Objectius   1.Conèixer el procés d’aprenentatge de la lectura (fases de lectura) i reflexionar sobre la intervenció docent.
2.Distribuir per nivells els recursos per a treballar els procediments implicats en l’adquisició del codi (jocs de consciència fonològica i jocs d´ús social).
3.Conèixer els diferents procediments implicats en l’adquisició del codi, compartir activitats per treballar-los i eines d’avaluació.
4.Establir acords de centre pel que fa a l’ensenyament de les estratègies de descodificació.
  
Continguts   L’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura:
oQuè és llegir i què és escriure? Un procés complex.
oCom ho fa el cervell per llegir. Processos implicats en l’adquisició del codi.
oFases del desenvolupament i adquisició de l’aprenentatge de la lectura.
oProcessament del llenguatge escrit. Teoria de la doble via.
oReflexió sobre els mètodes d’ensenyament del codi.
oActivitats, propostes i reptes per a l’aula per aprendre el codi (la consciència fonològica, els jocs socials i les situacions del dia a dia com a font d’aprenentatge).

-La Consciència Fonològica (CF)
oQuè és la consciència fonològica?
oLa importància de la llengua oral
oLa CF, una habilitat necessària per aprendre a llegir i a escriure
oEl desenvolupament de la consciència fonològica en els infants.
oCom ensenyar consciència fonològica. Quan i què ensenyar segons l’edat de l’infant.
oL’avaluació de la consciència fonològica i i l’anàlisi de dades per elaborar un programa de CF per a cada alumne i per al grup.
oActivitats i jocs per treballar la consciència fonològica a l'aula.
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
-Disseny i aplicació d'una pràctica d'aula.
  
Requisits de  certificació   -Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
E-mail   se-girones@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   13/10/2017   1310   1415 
 Sessió 2   dimecres   27/10/0017   1310   1415 
 Sessió 3   dimecres   03/11/0017   1310   1415 
 Sessió 4   dimecres   10/11/0017   1310   1415 
 Sessió 5   dimecres   17/11/0017   1310   1415 
 Sessió 6   dimecres   24/11/0017   1310   1415 
 Sessió 7   dimecres   12/01/0018   1310   1415 
 Sessió 8   dimecres   19/01/0018   1310   1415 
 Sessió 9   dimecres   26/01/0018   1310   1415 
 Sessió 10   divendres   09/02/2018   1310   1415 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent