5050301505 |
Adquisició del codi: consciència fonològica |
2017-2018 |
Taller a centre. Educació Primària |
|
|
|
13/10/2017 - 9/2/2018 (15 hores) de 13:10h a 14:10h |
|
ESC Puig de les Cadiretes |
|
c. Amical de Mauthausen, 14 (Llagostera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Gironès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Conèixer els procés d'aprenentatge de la lectura i aplicar estratègies per ajudar a adquirir-la.
|
| |
Objectius |
1.Conèixer el procés d’aprenentatge de la lectura (fases de lectura) i reflexionar sobre la intervenció docent.
2.Distribuir per nivells els recursos per a treballar els procediments implicats en l’adquisició del codi (jocs de consciència fonològica i jocs d´ús social).
3.Conèixer els diferents procediments implicats en l’adquisició del codi, compartir activitats per treballar-los i eines d’avaluació.
4.Establir acords de centre pel que fa a l’ensenyament de les estratègies de descodificació.
|
| |
Continguts |
L’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura:
oQuè és llegir i què és escriure? Un procés complex.
oCom ho fa el cervell per llegir. Processos implicats en l’adquisició del codi.
oFases del desenvolupament i adquisició de l’aprenentatge de la lectura.
oProcessament del llenguatge escrit. Teoria de la doble via.
oReflexió sobre els mètodes d’ensenyament del codi.
oActivitats, propostes i reptes per a l’aula per aprendre el codi (la consciència fonològica, els jocs socials i les situacions del dia a dia com a font d’aprenentatge).
-La Consciència Fonològica (CF)
oQuè és la consciència fonològica?
oLa importància de la llengua oral
oLa CF, una habilitat necessària per aprendre a llegir i a escriure
oEl desenvolupament de la consciència fonològica en els infants.
oCom ensenyar consciència fonològica. Quan i què ensenyar segons l’edat de l’infant.
oL’avaluació de la consciència fonològica i i l’anàlisi de dades per elaborar un programa de CF per a cada alumne i per al grup.
oActivitats i jocs per treballar la consciència fonològica a l'aula.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
-Disseny i aplicació d'una pràctica d'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
E-mail |
se-girones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
13/10/2017 |
1310 |
1415 |
Sessió 2 |
dimecres |
27/10/0017 |
1310 |
1415 |
Sessió 3 |
dimecres |
03/11/0017 |
1310 |
1415 |
Sessió 4 |
dimecres |
10/11/0017 |
1310 |
1415 |
Sessió 5 |
dimecres |
17/11/0017 |
1310 |
1415 |
Sessió 6 |
dimecres |
24/11/0017 |
1310 |
1415 |
Sessió 7 |
dimecres |
12/01/0018 |
1310 |
1415 |
Sessió 8 |
dimecres |
19/01/0018 |
1310 |
1415 |
Sessió 9 |
dimecres |
26/01/0018 |
1310 |
1415 |
Sessió 10 |
divendres |
09/02/2018 |
1310 |
1415 |
|
| |